W mieście Ojca Mateusza

Dnia 12.06.2018 r. klasy 1-3 oraz oddział „0” wybrały się na wycieczkę szkolną do Sandomierza. Pierwszym punktem naszej wycieczki było spotkanie z przewodnikiem, który w bardzo ciekawy sposób przedstawił nam zakątki Sandomierza. Na początku udaliśmy się Podziemną Trasą Turystyczną, czyli tzw. sandomierskie lochy, gdzie przeszliśmy ok. pół kilometra pod Starym Miastem. Następnie zwiedzaliśmy Bramę Opatowską z XIV wieku, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Sandomierza. Kolejnym punktem było zwiedzanie zbrojowni rycerskiej, gdzie mieliśmy okazję przymierzyć zbroje rycerskie oraz czas na zabawę wszystkimi eksponatami.  Największa atrakcją wśród dzieci był rejs statkiem „ Maria” po Wiśle, w trakcie którego uczniowie podziwiali Góry Pieprzowe. Wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia na Sandomierskim Rynku. Spragnieni, głodni i wycieńczeni udaliśmy się do restauracji na pyszny gorący posiłek. Na koniec pełni sił udaliśmy się  na rynek, gdzie mogliśmy jeszcze raz podziwiać piękno Sandomierza i zakupić parę pamiątek z wycieczki. Udając się do autokaru zwiedziliśmy jeszcze jedną sandomierską atrakcję- Ucho Igielne. Pomimo niesprzyjającej aury , dopisywały nam humory. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.